Dul ve yetim aylığı


Dul ve yetim maaşı almak için başvurunun değerlendirmeye alınması için, bağşı bulunmuş olduğunuz  sosyal Güvenlik Kurumu‘na danışmak ve başvurmak gerekmektedir. Bu aylık, sigorta sahibi iken veyahut sigorta ile emekliliğe hak kazanan kişilerin yaşamını kaybetmesi, vefat etmesi durumunda ilgili kişilerin toplumsal Güvenlik Kurumuna başvurması ile temin edilebilmektedir. Dul ve yetim maaşı alacak olan kişilerin başvurularını işleme sokabilmeleri için toplumsal Güvenlik Kurumu İl Merkezlerine lüzumlu belgeleri verebilir yada toplumsal Güvenlik Merkezine ilgili taleplerini sunarak da bu işlemlerini yapabilirler.

E-Devlet yardımıyla Dul ve Yetim Aylığı Başvurusu işlemlerini SGK’ya gitmeden yapabileceğinizi biliyor muydunuz ? Hayatımızın her alanında hizmet vermeye devam eden e-Devlet ile artık muhtaçlık başvurusu web üzerinden yapabilirsiniz.

Dul ve Yetim Aylığı Başvurusu iyi mi Yapılır
Yeni sistemde internet üzerinden emeklilik talebi başvurusundan SSK ve Bağ-Kur’lular yararlanacak.
Alttaki bağlantıdan e-Devlet şifreniz ile giriş yaptıkdan sonrasında tahsis talep formu önünüze gelecektir. Formu doğru bir şekilde doldurarak emeklilik işlemlerinizi başlatabilirsiniz.
Üstdeki bağlantıdan e-Devlet sitesine giriş yaptıkdan sonrasında “Kimliğimi Şimdi Doğrula” bağlantısına tıklayınız. Daha sonrasında “e-Devlet Şifresi” bölününü tıkladıkdan sonra “T.C. Kimlik No” ve “e-Devlet Şifrenizi” yazarak Dul ve Yetim Aylığı Başvurusu ekranına erişebilirsiniz.
Sisteme giriş yaptıktan sonrasında yetim aylığınız ile ilgili başvuruda bulunabilir veya başvuruda bulunduysanız başvurunuzun sonucunu ve detaylarını görebilirsiniz.

Dul ve yetim aylığı almaya hak kazanan kişilerin maaşları belirttikleri banka hesabına düzenli olarak devlet tarafından yatırılmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İsteğe Bağlı Sigorta Nasıl Kapatılır Dilekçe Örneği

Çalışılmadığına Dair Bildirim Giriş Sistemi Geçici İş Göremezlik İşveren İşlemleri

SSK Cep No Telefon Ekleme SGK