İşsizlik maaşı neden onaylanmaz?


merhaba, Adım Selim bir yıl bir işyerinde çalıştım SSK  yattı işten ayrıldım bir ay sonrasında yeni bir işyerinde 13 ay çalıştım ve şimdi bir başka yerdede 8 ay çalıştım işten çıkarıldım işsizlik maaşı alamıyorum.

Cevap : İşsizlik ödeneğinden yararlanabilmek için bazı şartlar var bunun için,

Son 3 yıl içinde işten ayrılmama tarihinden önce 120 gün kesintisiz olmak üzere toplamda da 600 gün prim ödemiş olunması gerekiyor sizin adınıza. Ayrıca ya işverenin haklı bir niçin yokken çalışanın işine son vermesi yada çalışanın haklı bir sebep göstererek işten çıkması gerekiyor.

İşsizlik sigortası 13’üncü yılına girerken, 5.3 milyon başvurudan 1.5 milyonunun talebi reddedildi. Çünkü kapsam dışı olanlar bir yana ek olarak kanun ve uygulamada çıkan engeller işsizlik maaşının yaygınlaşmasına set çekiyor

Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün içinde prim ödeyerek devamlı çalışmış olanlardan, son üç yıl içinde;

600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işi olmayanlara 180 gün,
900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün,
1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işi olmayanlara 300 gün,süre ile işsizlik ödeneğine hak kazanmaktadırlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İsteğe Bağlı Sigorta Nasıl Kapatılır Dilekçe Örneği

Çalışılmadığına Dair Bildirim Giriş Sistemi Geçici İş Göremezlik İşveren İşlemleri

SSK Cep No Telefon Ekleme SGK