Dul ve yetim aylığı ne kadar?


Sosyal güvenlik dilinde ölen sigortalının çocuklarının ölen birey üzerinden aldıkları aylıklara, yetim aylığı denir. Toplumsal Güvenlik Kanunları kapsamında bağlanan yetim aylığı, birçok gencimize önemli bir yardım ve güvence durumundadır. Yazımızda yetim aylığı ne kadar sorusuna cevap arayacağız.

5510 sayılı Kanun gereği dul ve yetim aylığı alanlar 5434 sayılı Kanun gereği dul ve yetim aylığı alanlara bakılırsa daha az aylık almaktadırlar.

Dul ve Yetim Aylığı Ne Kadar?
Dul eş için maaşın yüzde 75’i
memur emekli aylığı alan dul eş için maaşın yüzde 50’si
Bir dul eş bir çocuk için sırası ile yüzde 60 ve yüzde 30
Bir dul eş iki çocuk için sırası ile yüzde 50 ve yüzde 25’er
Bir dul eş, üç ve daha çok çocuk eş aylığın yarısını, çocuklarda kalan yarısını eşit paylaşmaktadırlar.
Tek çocuk yüzde 50
İki çocuk yüzde 40’ar
Üç ve daha fazla çocuk % 100 ü geçmemek kaydıyla eşit paylaşmaktadırlar.
ÖRNEK; Devlet memuru hizmet yapmış olduğu vazife ve intibak sonucunda genel emekli aylığı hesaplanma sisteminde emekli aylık meblağ 900, 950, 1000, 1080, 1100 TL.şeklinde (alt sınır aylığından az olan tutarlar) olursa, bu aylık ödenmeden, aylık tutarı alt sınır aylık seviyesine (2014 yılı için emekli kişilere ödenen alt sınır aylık meblağına 1310 TL. Ye) yükseltilmektedir.

ÖRNEK; 25 yıl hizmeti olan intibakı düşük olan, tahsili ilkokul, ortaokul, lise mezunu olan ve düşük ek göstergesi yada ek göstergesi olmayan, alt sınır aylığından emekli ödemelerini alan bu devlet memuru vefat ettiğinde, dul ve yetim aylıkları da 900, 950, 1000, 1080, 1100TL.Den değil, 1310 TL. Den oranlarına göre aylık alabiliyorlar. Bu durumdaki devlet memuru ile hizmet süresi 5-10 yıl olan devlet memuru öldüğünde 2014 yılı içerisinde;

Dul ve yetim sayısı minimum 3 fert ve daha fazla olması halinde aylık oranları 1310 TL.Den,

Dul ve yetim sayısı iki birey olduğunda 1180 TL.Den,

Dul ve yetim sayısı bir birey olduğunda da 1049 TL.Den.

Aylık alabiliyorlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İsteğe Bağlı Sigorta Nasıl Kapatılır Dilekçe Örneği

Çalışılmadığına Dair Bildirim Giriş Sistemi Geçici İş Göremezlik İşveren İşlemleri

SSK Cep No Telefon Ekleme SGK